Geen nieuws maar tips

1x per 6 weken een korte e-mail met 1 of 2 tips, trucs, ideeen of een template.
Geen reclame, geen bla bla, geen aanbiedingen, geen verplichtingen.
Dus een GeenNieuwsbrief.
 
Rechts de index, hieronder de artikelen. Have fun!

Search & FIND in GeenNieuwsBrief

Samen werken

  • Project Governance: Hoe professioneel gaan projecten, hoe speel je daar op in?

    project_governance_3_cm.jpg

    De organisatievorm, de cultuur, de toegepaste methodieken. Die veranderen allemaal, afhankelijk hoe professioneel een organisatie omgaat met projecten, programma's, portfolio's en strategische verandering. Lees waar jouw organisatie zich bevind en wat de eerstvolgende ontwikkelingsstap is.

  • Een artikel dat overtuig: Hoe schrijf je dat? (Met Minto's Pyramid!)

    Minto_pyramid_principle.jpg

    Daar ga je: je hebt een goed idee,  je legt het je baas voor en die zegt: Schrijf het maar op, ik kijk er in het weekend naar. Je weet wat je wilt, maar hoe schrijf je dat overtuigend op?

    Want als het niet overtuigend op papier komt, dan gaat je idee zeker niet door . . . . .  Hoe maak je een verhaal, dat overtuigt?

  • De bedrijfsomgeving bepaalt de projectbesturing

    house-in-surroundings.jpg

    Project Governance - het inrichten van projectbesturingen - is in hoge mate afhankelijk van de cultuur van het bedrijf waar die projecten zich in afspelen.

    Zie hier een eerste verkenning over hoe cultuur projectgovernance beinvloed....

  • EVM: De glazen bol voor de echte projectmanager

    simple-earned-value.jpg

    Hoe kijk je als projectmanager in de glazen bol? Zijn er technieken die je in staat stellen accuraat te voorspellen waar je project op gaat uitkomen. Voor dat het zover is dan natuurlijk . . . .??? Ja. Earned Value Management. Het project-equivalent van de Standaardkostprijs methode (wat was dat ook alweer . .). Zonder meer te registeren dan je nu al doet als projectmanager (plan, budget, besteed) een tool hebben dat je met akelige nauwkeurigheid in staat stelt te voorspellen. En nog gratis ook!!  

Over mensen, samen en met....

  • Di Cuore into Youtube - videos and tips

    dick-youtube.jpg

    Thanks to Ad Heessels, Werk is Theater... een offical Dick-on-Youtube video.

  • Social in program management -start small, add value ASAP

    Collaborative-Program-management-Start-small-Start-with-Decision-Memos-figuren.jpg

    How to reap benefit from social technologies in program management without the hassle of big implementations?

    Start small, add value immediately. How?

    See here!

  • Netwerken: Een uitgewerkt werkboek

    netwerk.jpg

    Een boek, een model om te leren kennis maken, kennissen te houden en  je netwerk onderhouden.

  • Your friend is my friend: Hoe je reputatie je netwerk laat werken

    relational-presence.jpeg

    Waarom werken netwerken? Wat een gedoe! het werkt toch niet. Maar: de rest van de wereld weet zoveel. Kansen, mogelijkheden, banen, budget, projecten, informatie, leegstaande huizen. En als ik maar een netwerk had, dan WIST IK DAT OOK! Waarom werken netwerken? Omdat er vertrouwen aan ten grondslag ligt. Dan worden in het netwerk nieuwe verbindingen gelegd. Je reputatie is daarmee je belangrijkste netwerk-asset.

  • Netwerken werkt. Anders dan je denkt, maar het werkt!

    Kaartjes slingeren op een bijeenkomst, of niet? Dat is de vraag! Wat werkt wel met netwerken, wat werkt niet? Is er wel sprake van een kunde. Of is het aangeboren. Tja . . .

Mensen en andere dingen

  • Prestatie uit passie: Het geheim van topsporters vertaald naar professionals

    Pers_Perf_Surfer_3_cm.jpg

    Topsporters zijn anders. Topsporters doen anders. Topsporters doen hun ding en denken er over na, over dat ding. Wat kun jij als professional daarvan opsteken?

    Lees het werkboek.

  • STARDROP een uitgewerkt werkboek voor professionals en opdrachten krijgen

    schittergebied_2.jpg

    Voortdurend opdrachten, als consultant, professional of projectmanager. Prachtige opdrachten.  Niet grote periodes van leegloop ervaren tussen opdrachten, niet sterk moeten leunen op de hulp van puur commerciele medewerkers, gevraagd worden voor opdrachten.

    Lekker aan het werk. Jouw soort werk. Dat is het doel.